Kaffemaskinen

Uppdragsgivare: Arbetet var en pitch för företaget Kaffemaskinen AB

Projektgrupp: Grafisk design, Jesper Tullback.

Uppdrag: Ny grafisk profil till Kaffemaskinen.

Lösning: Utgångsläget var att uppdatera den grafiska profilen genom att reaktivera varumärket, visa att det utvecklas och är progressivt. Genom att utöka antalet varumärkesbyggande komponenter görs också profilen mer effektiv med större genomslagskraft. Kärnvärdet är att handla på Kaffemaskinen ger ett tryggt köp och ett tryggt kaffemaskinsägande – vi bryr oss om kunden genom hela ägandet. Logotypen är tänkt att visa på den mångfald och kunnande Kaffemaskinen har. Delarna ger helheten till en kaffeupplevelse, för det är ju de som räknas. På långt håll och i liten skala syns framförallt helheten. Men tittar man närmare ser man delarna som den består av. Det är både delar som är enklare att identifierar och de som kräver mer branschkunskap. Tanken är att man oberoende av mängden kunskap ska man associera alla delar till det företaget håller på med.